söndag 29 maj 2011

Onkel's Ultimate Albums: Stuck Mojo "Snappin' Necks"


Jag tänkte i natt, så här på totalfyllan, att jag i framtiden skulle titt som tätt slänga ur mig lite skivtips till er här på bloggen. Men det är inte vilka skivtips som helst utan det är ta i mig fan fullständigt ultimata album!!! Det är album där det inte finns en enda dålig sekund, ett enda dåligt riff, en enda dålig sekund och så vidare! När dessa albumtips dyker upp beror på hur läget ligger, det beror helt enkelt på när eder undertecknande behagar att supa ensam med tillexempel Spotify

Hur som helst så är det ikväll som jag börjar att tipsa er om Stuck Mojos ultimata album ”Snappin’ Necks! Dessa amerikaner dundrar in på metalscenen i mitten på 90-talet med ett debutalbum som krossar allt som Rage Against the Machine försöker vara! ”Snappin’ Necks” kan vara den ultimata mixen mellan metal och rap! Jag må digga ett band som tillexempel Clawfinger (ett band som lär dyka upp här) men med ”Snappin’ Necks” har ta mig fan Stuck Mojo hittat den perfekta balansen mellan rap och metalliska riff…och sicka riff sen!!! De riff som gitarristen Rich Ward levererar här är utomjordiska! Med tyngd, sväng och melodikänsla levererar han det ena mästerliga riffet efter det andra!

Det finns inte ett enda dåligt spår på detta mästerverk och gör er själva en tjänst och kolla upp Stuck Mojos platta ”Snappin’ Necks” om ni inte haft den goda smaken att redan ha gjort det vill säga!

/Onkel D

Now Plaing – Stuck Mojo – Snappin’ Necks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar