måndag 31 december 2007

2007 års bästa skiva...

Ja då sitter man här på årets absolut sista dag, ihopkurad under täcket i soffan å smuttar på en whiskey. Helt själv?! Japp, jag är snorförkyld med halsont, snuva å lite feber som resultat. Men det bekommer mig inte speciellt mycket, jag har det bra här med en whiskey å så var Zamora här å lämnade en flaska skumpa, jag tror det är det i alla fall, tack som faen hur som helst. Så ja, jag ska nog fira in det nya året ändå.
Min förkylning drog jag förmodligen på mig i fredags när vi var i GBG å kollade Mustasch. Det var svinkallt ute å jag hade bara en t-shirt å jeansjacka på mig på överkroppen när jag kanonfull å genomsvettig gick till bilen efter konserten. Men det var det värt för det var en grymt bra konsert, även förbandet var hur bra som helst, å att jag blev lite för full roade förmodligen alla utom mig själv...å jag är ju till för att roa folk inte för att bli glad själv.

Men nog om det. Jag är som alla kanske vet en listbög och älskar att lista alla dess mest konstiga saker så att göra en lista över dom bästa skivorna år för år är ett måste. Jag nöjer mig bara med att ge er min topp-20 lista utan kommentarar här på bloggen. Resten får ni läsa på metalshrine.se och där kan ni även se vilka som vann mitt hjärta 2007 i en massa andra kategorier inom musiken. Klicka bara på omslaget till årets skiva här ovanför så kommer ni till Metal Shrine, scrolla sen längst ner så hittar ni min lista, men läs för all del mina kollegors listor oxå, dom är läsvärda dom oxå.

Så gott nytt år och god fortsättning på er mina vännerrrrrr...
/Onkel D

Onkel Darks Topp-20 2007:

1. Airbourne - Runnin' Wild
2. Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace
3. One Man Army and the Undead Quartet - Error in Evolution
4. Bonafide - Bonafide
5. Rush - Snakes and Arrows
6. Mustasch - Latest Version of the Truth
7. Roadstar - Glass Mountain
8. Backdraft - The Second Coming
9. Coheed and Cambria - No World for Tomorrow
10. Velvet Revolver - Libertad
11. After Forever - After Forever
12. Devin Townsend - Ziltoid the Omniscient
13. Nightingale - White Darkness
14. Ritual - The Hemulic Voluntary Band
15. Hatesphere - Serpent Smiles and Killer Eyes
16. Monster Magnet - 4 Way Diablo
17. U.D.O. - Mastercutor
18. Black Bonzo - Sound of the Apocalypse
19. Entombed - Serpent Saints: The Ten Amendments
20. Saxon - The Inner Sanctum

1 kommentar:

  1. Gott nytt år Uffe! och krya på dig! På din lista får jag nog sätta Mustasch högst för den lyssnade Stefan o jag på i bilen här om dan o Riff Raffe e cool!!!! Och sen vet ju knappt en meslyssnare som jag :) vilka dom andra banden är... haha Men Saxon minns jag allt från det ljuva 80-talet "Where are they now, the broken heroes..." Kram på dig! Oliver hälsar dreggel och rrrrrrrrrr

    SvaraRadera