torsdag 31 juli 2008

Kris Kristofferson...

Ja då har man bestämt sig för att göra en sån där skön inplusgrej igen. För någon timme sedan bestämde sig jag och Daniel för att vi skall dra ner till Göteborg och kolla in den nu 72-årige skådisen och musikern Kris Kristofferson uppträda på Trädgårn's utomhusscen. Jag har aldrig hört hans skivor och allt jag vet är att han kör en akustisk spelning och han fick fyra plus i Aftonbladet för sin spelning i en annan del av landet för några dagar sen... Det är sådana här grejer som kan bli hur bra som helst och det kan bli en suverän inledning på Neil Young-veckan som drar igång på måndag... Då skall det spisas Neil hela veckan och avrundas med hans spelning på Way Out West Festivalen på lördag...

Nej, nu får jag ta och svida om till lite mer passande klädsel och packa ner ett gäng pilsners och dra iväg...jag återkommer med en förhoppningsvis utförlig recension inom kort...

Stay heavy!!!

/Onkel D

Spelas just nu i Onkels Stereo: Neil Young - Dirty Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar