söndag 2 augusti 2009

Walk idiot, walk...

Sommaren rullar på och jag lyckades komma över två billiga biljetter till Sonispherefestivalen nere i Hultsfred så trots att jag bestämt mig för att inte åka ner så kunde jag inte låta bli då det blev klart att The Cult skulle komma dit. Jag fick med mig Daniel ner till Småland och vi kom ner vid middagstid, gick i evigheter innan vi kom fram till festivalområdet, hittade ingenstans att sitta ner någon gång under dagen och kvällen, vi kollade lite band, gick i två evigheter till bilen och åkte hem. Att parkeringen var placerad hudratusen mil bort från festivalområdet var ingen hit för Daniel vars rygg gjorde ont redan innan vi åkte och min rygg som gick av inne på festivalområdet. Nåväl, mer om festivalen hittar ni i min recension på Metal Shrine.se.

Jag tog inte så många kort från kvällen men här nedanför finns några stycken i alla fall. En del av dom är lite suddiga då det var svårt att få bra bilder på långt avstånd, speciellt när Metallica spelade, och en del bilder bör ni klicka på så ni får upp dom i rätt storlek.

Vi har anlänt till kalhygget där vi fick parkera och
gjorde oss i ordning för ett par mils vandring.

En liten del av bilparkeringen...

Största scenen på Sonisphere...

Machine Head onstage...

Machine Head on stage...

The Hives on stage...

The Hives on stage...

The Cult on stage...

The Cult on stage...

Metallica intro...

Metallica on stage...

Metallica on stage...

Metallica on stage...

Metallica on stage...

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar