tisdag 26 januari 2010

Idag blev det officiellt att AC/DC kommer stå för soundtracket till den kommande filmen "Iron Man 2"! Fyndigt betitlad "AC/DC: Iron Man 2" kommer den innehålla femton klassiska AC/DC-låtar som spänner över hela bandets karriär. Detta betyder att det för första gången släpps en officiell "Best Of" med bandet och faktiskt första gången en skiva med studiospår där låtar från både Bon- och Brian-erorna kommer representeras (bortsett från senaste boxen "Backtracks" vill säga). Inget nytt för oss samlare alltså men visst fan får man inhandla den ändå?
Till detta har bandet spelat in en ny video till "Shoot to Thrill" som ni kan se på aftonbladet.se (klicka på bilden ovan så kommer ni dit). Här får vi se scener ur filmen som är rätt så coola men frågan jag ställer mig är om de livebilder vi får se med bandet är från en kommande DVD mån tro?

Det är mycket AC/DC nu. Igår blev det också klart att bandet skall vara headliner på engelska Download festivalen och det ryktas om att bandet skall framföra hela "Back in Black" vid detta tillfälle för att fira skivans 30 års jubileum.

På tal om AC/DC så verkar det inte vara slutsålt till Stadion än. Någon som har 770kr över och känner för att sponsra eder Onkel med en biljett?
Medan jag väntar på era samtal och allmosor så tar jag och recenserar The Kandidates debutplatta tror jag...

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar