fredag 22 januari 2010

Veckans musikstycke!

Ja då var det dags för veckans lilla musikstycke och jag trodde nästan Dream Evil skulle få bidra även denna veckan. Men i veckan trillade äntligen min "The Story of Anvil" DVD ner i brevlådan och jag tittade på den än en gång (femte gången nu trots att jag bara sett min egna DVD en gång, hur fan gick det till mån tro?). Detta är en film ALLA musikälskare bör se även om man inte gillar bandet i fråga. Jag har aldrig gillar Anvil men blir lika tagen varje gång jag bevittnar denna fantastiska film och faktiskt att deras musik börjar växa lite granna och säga vad man vill om bandets musik men en klassiker som "Metal on Metal" sätter sig fan i mig!
Så här är veckans lilla musikstycke: Anvils "Metal on Metal"!



Nu blir det först några bira och NICS på TV innan På Spåret börjar lite senare. Sen blir det dokumentär-DVD från sommarens Sweden Rock. Ska bli oerhört spännande och se om det blir lyteskomik som förra gången eller en vettig dokumentär för en gång skull.

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar