tisdag 2 februari 2010

Metal maniac master mind...

I lördags var jag och Daniel i Göteborg och kollade på en mästerlig konsert med U.D.O.. Dagen började finfint med bira och musik-DVD innan Daniel dök upp med pizza. Sen gick allt på löpande band. Påstigning på tåget i Sandared, avsittning i Göteborg och in i en taxi vars förare väntat två timmar på en körning, han fick 37kr i dricks för vi tyckte synd om honom. In på Trädgårn, hängde in jackan, fick fatt i en bira, hittade en bra plats och konserten satte igång. Sen lirade bandet i 2 timmar och 10 minuter och det gick ner en jävla massa bira innan det var dags att bege sig hemmåt. Hämtade ut jackan, inhandlade ett par skivor i merchendisebåset, kom ut och trodde att konserter hållit på ungefär en timme mindre än den gjorde så jag trodde ju att det var lungt att hinna med sista tåget hem vid 23:37. "Inte en chans, inte ens om vi springer" sa Daniel. Först då fattade jag hur lång konserten var och vi fattade ett snabbt beslut att försöka hinna i alla fall med hjälp av en taxi. In i en taxi och sa till föraren att vi hade bråttom och skulle med ett tåg. "Inga problem" sa han med brytning och sen körde han som om han var med i svenska vinterrallyt. Tvärnit vid tågstationen, småjoggade till tåget och satte oss ner på tåget lagom till att det började rulla. På tåget träffade vi några vänner att samtala med och med ett gäng bira i jackan som jag tagit med som färdkost så var hemfärden säkrad. Hoppade sen av i Sandared, kom hem, fick i mig den sista ölen i kylen och tråkade sen lite nötter på Sweden Rock Festivals messageboard innan jag somnade i soffan framför soffan...

Ja, enklare än så behöver inte en lördag vara...

Klicka på bilden för att komma till min recension på Artrock...

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar