tisdag 27 april 2010

Braxar vid horisonten...

Då har min recension på Abramis Bramas gig ihop med Horisont kommit upp på Artrock.se så klicka HÄR för att läsa om själva giget som var kanonbra! Själva dagen/kvällen kan jag berätta om i lite snabba drag för den som orkar läsa. Helgen började redan på fredagen med att Tony knackade på balkongen lagom till att jag funderade på att gå och lägga mig men det slutade med att vi satt uppe till 3-snåret och drack pilsner och snackade skit. Sen var det lite segt att komma igång på lördagen men jag kom i alla fall iväg och hämtade Richard lagom till fotbollen och hockeyn började på TVn. Daniel kom över han också och grillen kom igång så vi fick lite mat i magen innan tåget gick mot Göteborg. Väl där nere tog vi en taxi till Sticky Fingers, fick vänta några minuter innan de öppnade men väl där inne fick vi oss en plats i skinnsoffan och ölen rann otorligt lätt denna afton...lite för lätt. Sen vart det konsert som var kanon och sen en promenad till stationen, buss hem till Borås och sen taxi tillbaka hem till Sandared... Odramatiskt men oerhört trevligt och det är alltid lika kul att umgås med goda vänner och några bira...

Lite anekdoter och tankar om kvällen:

### Mongomagneten slog till big-time också. I början inne på Sticky skulle varenda dåre komma fram och prata med mig. Lurigast var killen som promt skulle berätta om alla de favoritband han hade. Han hade dock inte sett ett enda av dom live. Han berättade också om hur kul det var att träffa "Amon Amarth-folk" (jag hade tydligen yppat att jag gillade dom jag också). "Är Amon Amarth här" frågade jag. "Nej, Amon Amarth-folk, sånna som gillar Amon Amarth" "Vi är inte så många" sa han. Nej dom är ju jävligt okända tänkte jag.

### Gitarrist-Rob sa att nya Backdraft-plattan borde komma efter sommaren. Vi ser fram emot den sa jag!

### Iskalla Becks är ta mig fan livsfarligt goda!

### Undrar vad alla bussförare tycker om det nya kontantfria systemet på bussarna. Väldigt många skulle betala med Visa eller liknande så bussen var en evighet försenad när vi kom till Borås och vi hade naturligtvis missat den sista bussen hem till Sandared.

### Införskaffade mig Horisonts platta på vinyl. Den skall öppnas nästa vinylkväll!

### Träffade Konstapel Grym i Borås på natten. Han såg ovanligt biffig och kaxig ut i sin poliskostym den annars så söta lilla Andreas.

### Spelade Abramis Brama "Mamma Talar"?

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar