söndag 16 maj 2010

Vinylkväll...

Då har vi haft en liten vinylkvällssammankomst igen där vi sippade vin, berättade om vad vi lyssnat på den sista tiden och spelade upp små tips för varandra innan vi nyktra gick hem var för sig och lades oss tidigt. Eller så var det tvärtom, jag minns inte riktigt för det blev sent som vanligt och någon tyckte det var en bra idé att ta fram både öl, whiskey och Southern Comfort för förtäring.

Jag minns i alla fall att alla verkade ha trevligt och tog med sin finfin musik att spela. Daniel tog med sig Suicidal Tendencis som ökade suget inför Sweden Rock Festival, Freddy levererade underbar tonkonst av Carlos Santana, Jörgen bjöd på inte så välljudande mixar av Billy Idol-låtar även om det var bra låtar, Dennis bjöd på fantastisk 70-talsrock av Bull Angus, Stefan plockade fram en gammal goding med Blue Öyster Cult, Jukka serverade en fantastisk liveupptagning med Gary Moore som jag ser fram emot att få lyssna klart på en annan vinylkväll och själv sprätte jag upp min nyinköpta platta med Horisont som naturligtvis var den bästa plattan för kvällen, ja, förutom de AC/DC-kakorna vi spisade tidigare under aftonen så klart.

Jag ser redan fram emot nästa sammankomst och här nedan kan ni se lite bildbevis från kvällens begivenheter.


/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar