torsdag 26 augusti 2010

Close to Champions League

Det drar ihop sig till Champions League igen! I år ska vi fan vara med hela vägen! Idag lottades gruppspelet och Arsenal fick en på pappret lätt grupp men det är fan inge lätt att åka till Ukraina mitt i vintern och spela hem en seger så vi får la se hur det går. Men kommer bara bland annat Chamakh igång med målskyttet och Fabregas får vara frisk och hel så blir det en lätt match att gå vidare till den andra omgången.

Arsenals grupp:
Arsenal FC
FC Shakhtar Donetsk
SC Braga
FK Partizan

Men först skall vi besöka Close to Home i Borås! Fan va häftigt med en festival i hemstaden! Nu är det i och för sig en hel del akter som inte tilltalar mig men bara jag får se Mustasch och Dundertåget så är jag nöjd! Fan, det blir ju 10-jubileum för mig och Mustasch. Känns som jag sett dom minst det dubbla men å andra sidan så kommer jag bara ihåg nio av deras spelningar jag sett så risken för att jag sett dom flera gånger är stor. Av någon anledning blir jag alltid full när dom spelar.
Men det finns ju flera intressanta akter att kolla in som Hellsingland Underground, John Lindberg Trio och Royal Republic som alla verkar lovande. Sen vill jag gärna se Bob Hund och Amanda Jensen för dom får alltid bra betyg när dom lirar live och oavsett vilken genre artisten lirar i så kan dom bjuda på otroliga liveupplevelser om man har tur.
Jag ser dock mest fram emot att umgås med goa vänner, dricka öl och bara ha det bra. Sen hoppas jag många av mina vänner kom på föröl hemma hos mig innan man beger sig till Åhaga men allra mest ser jag nästan fram emot "Pling I Rutan" med Richard på lördag. Vi skall dra in storkovan!!!

På tal om full tidigare. Jag har semester imorgon och har redan sänkt ett gäng kalla goa öl!!!
För att citera det fina bandet Ölhävers - "Jag vill va full"...

Skål!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar