torsdag 7 oktober 2010

Primal Circle...

Så var det då konsert igår som sagt och det var en riktigt trevlig upplevelse. Jag rusade hem efter jobbet för att byta om och fräscha upp mig (ja, jag vet, det går inte, men jag gjorde ett försök i alla fall) och sen begav jag mig in till stan för att plocka upp Erika och sen bar det av till Göteborg och Sticky Fingers. Anledningen att vi stressade ner var för att Erika skulle intervjua Primal Fears Ralf Scheepers vid 18-tiden. Efter lite väntan blev vi så lotsade in på Sticky och vi hann se några få minuter av Primal Fears soundcheck innan Ralf mötte upp och vi fick gå ut igen för att inta turnébussen för intervjun. Intervjun flöt på fint men Ralf verkade uppenbart tagen av Gotthards Steve Lees tragiska bortgång dagen innan. En fantastisk sångare har lämnat jordelivet allt för tidigt helt klart. Men hur som helst så får ni läsa mer om det och annat trevligt när Erika skickat in hela rasket till Metal Temple.com.

Sen var det dags för en bit mat och Erika var snäll och bjöd på grillad ryggbiff på en närliggande krog. Det smakade fantastiskt gott och det var massa nyttiga grönsaker på tallriken också! Fast jag vet inte om det var speciellt nyttigt att dränka dom i smarrig bearnaisesås dock!

Väl inne på Sticky sen slank en Kilkenny ner och satan va gott det var! Kanske tur att man var den ansvarsfulle föraren en kväll som denna för annars hade det kunnat gå illa tror jag. Erika, aka Svampen, pimplade på bra dock!

Jag tänker in gå in på djupet på konserterna så ni får läsa mer i recensionen av hela rasket jag hoppas få klart imorrn men kort kan man säga att första bandet, eller soloartisten, Marya Roxx, spelade schysst och tung Black Label Society/Alice In Chains rock/metal och huvudpersonen, Marya, var en liten supersöt tjej med en förbannat kaxig attityd! Lite klen röst dock men hon är ung så det kanske kommer.

Circle II Circle fick korta ner sitt set av någon anledning så det blev en del improvisation i setlisten och då scenen var oerhört liten så var det inte frågan om något röj direkt. Men Zak Stevens är ju en gudabenådad sångare och dessutom fick vi två Savatage-låtar på slutet så mitt första möte med bandet var en positiv upplevelse.

Primal Fear gjorde ingen besviken och även om Ralf fick kämpa med sången i början så visade han upp en pigg scenpersonlighet som jag inte sett han bjuda på tidigare. Men inte bara han verkade tagen av Steve Lees bortgång utan alla verkade smått tagna. Ralf lämnade dock scenen en kort stund efter att vi hållit tio sekunders tystnad för Steve. Men detta lade dock ingen sorti över helheten utan detta var den klart bästa konserten jag sett med bandet någonsin.

Nåväl, recension kommer som sagt och här nedan ser ni lite bildbevis från kvällen:

Erika och ryggbiffen!

Marya hade bra ös på scenen...

...och vann förmodligen en hel del nya fans.

Zak Stevens in action...

...och han sjöng fantastiskt.

Ralf kämpade med rösten lite men sen kom han igång...

Mat Sinner backade dock upp Ralf som vanligt...

Det var mycket posering på scen.

Primal Fear on stage.

"Put your hands in the air!"

När blev Oscar Dronjak, aka Råttan, en dum blondin?
Jag tycker det är rätt skönt att jag missat detta...

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar