lördag 20 november 2010

Arch enemies...

Så har då dagen med stor D kommit! Dagen då båda mina hjärtelag möter sina ärkerivaler. Men det är inte med några pigga ögon jag bevakar det som sker på TVn. Kalle höll i sitt musikryzz här hemma hos mig igår och den sista gästen (Jörgen så klart) släntrade hem först vid sjutiden idag på morgonen. Lägg där till att vi (Jörgen, Richard och jag) tog oss en rejäl bläcka i onsdags när vi bevittnade Mountain i Göteborg så kan ni förstå att jag är lite trött idag. Men mer om dessa två nämnda tillställningar senare i veckan då bildbevisen skall läggas fram.

Först ut idag är Londonderbyt mellan Arsenal och Tottenham, säsongens kanske viktigaste match. Nu har vi redan hunnit en halvlek in i matchen och Arsenal leder med 2-0 så jag känner mig relativt lugn. Men man får inte slappna av, det är 45 minuter kvar att spela!

Sen smäller det i Karlstad! Färjestad tar emot ett Frölunda i kris! Sportchefen har avgått, laget spelar som nybörjare och stämningen är förmodligen allt annat än god i laget. Men allt det där spelar ingen roll. Färjestad har haft stora problem med Frölunda de sista åren så att Göteborgarna tar denna matchen på fullaste allvar för att vända trenden råder inga tvivel om. Men i Färjestad är Dick Axelsson tillbaka och förhoppningsvis håller hans goda form i sig och äntligen kan kanske Färjestad vinna över Frölunda.

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar