torsdag 20 januari 2011

Foo Fighters kommer!!!

Ja så kom då årets bästa nyhet! Foo Fighters kommer till Sverige i sommar! De lirar i och för sig på Stockholm Stadion men ändå, det är ju ett av världens i särklass bästa band som kommer ju! Jag skrev faktiskt igår i bloggen att jag vill se bandet live och vad händer? Jo dom kommer och lirar! När Onkel kallar så kommer man som det gamla djungelordspråket lyder...

Detta betyder också att jag till 99% bestämt mig för att inte åka på Sweden Rock Festival efter att ha besökt Sveriges bästa festival tolv år i rad. Jag har helt enkelt inte råd. Okay, biljetten till festivalen är jävligt dyr men slår man ut det på antalet band man ser så blir det skitbilligt. Nej det är alla utgifter runt omkring med boende, parkering och så vidare som tar kål på plånboken. Men det är inte hela sanningen heller för mina planer för sommaren är fullspäckade. I och med att jag inte åker på Sweden Rock så kanske man har råd med antingen Muskelrock och Metaltown, eller båda?! Sen har vi ju Borås egna Close to Home tidigt på sommaren och sen har vi ju Getaway Rock Festival i Gävle och Headbangers Open Air i Tyskland vilket kommer kosta en slant och på tysklandsresan kan det ju vara skönt med lite AC i bilen vilket inte funkar på min kära Volvo just nu... Alltid är det något som kostar som sagt men även om det inte blir något besök på Sweden Rock för min del så lär jag nog inte blir utan upplevelser till sommaren i alla fall...

Men även om jag mår dåligt som fan över tanken att inte kunna åka på Sweden Rock till sommaren så kan jag alltid bli på bättre humör av tanken på att Foo Fighters kommer och hälsar på. Satan vad grymt det kommer bli!

Nej fan, nu är det snart match mot Djurgården. Det är dags för Färjestad att ta en seger nu...

/Onkel D

NP: Foo Fighters - Monkey Wrench


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar