måndag 10 januari 2011

I think bad toughts...

Ja antingen tänker jag dåligt eller så har jag helt enkelt otur när jag tänker för Danko Jones senaste platta "Below the Belt" är faktiskt en av förra årets tio klart bästa album. "Men varför var den då inte med på din årsbästalista käre Onkel?" Jo det skall jag säga er att det beror på att jag förmodligen är en idiot. Vid första snabbgenomlyssningen konstaterade jag att "Below the Belt" var betydligt bättre än föregångaren "Never to Loud" ("B-Sides" kom där emellan men räknas inte) men inte i klass med mästerverket "Sleep is the Enemy". Den uppfattningen har jag fortfarande men just där och då så kändes inte "Below the Belt" tillräckligt stark för att kunna slå sig in på top-20 ens.

Men ack så fel jag har haft! Skivan har bara legat och väntat på att jag skall få tid att ge den en ordentlig chans och när jag så vid ett alkoholindränkt tillstånd nyligen lyssnade igenom plattan så föll vedklampen ner! "Below the Belt" är definitivt inte 2010 års bästa skiva men att den skulle haft en chans på en plats på top-10 råder det inga tvivel på!

Så jag vill här och nu be om ursäkt om jag kan ha fått er att börja tvivla på att Danko Jones tappat stinget då skivan ej funnits med på min topplista. För jag vet ju att mina listor är som en musikalisk bibel, vägledare i mörkret och tröstande vänner för er i kärva tider. Jag kan inte lova att jag i framtiden kommer göra samma misstag igen men jag lovar att göra mitt yttersta för att peka ut rätt väderstreck i den snåriga rock'n'roll-djungeln åt er...

/Onkel D

NP: Danko Jones - Full of Regret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar