lördag 5 februari 2011

Heavy metal dynamite...

Ja så är det då äntligen dags för lite konsert igen! Fan, jag har ju inte varit på konsert sedan Mountain i Göteborg! Ikväll bär det i alla fall av till de mörka skogarna i Småland och Växjö för att besöka Växjöparken och Bullets releasefest! Det kommer nog bli bra ös för Bullets anhängare är ju inte kända för gå i kyrkan på söndagar precis.
Nåväl, jag sitter här och laddar med hockey på TV (går åt helvete som vanligt), kall bira (Falcon smakar gott som vanligt) och Jeff Beck! Nej gitarrlegenden sitter tyvärr inte här i soffan med mig, fan vad kul det hade varit, nej jag får nöja mig med att lyssna i stereon på den gamle räven. Men varför lyssnar du inte på Bullet för då Onkel? Jo för av den enkla anledningen att jag har ägnat hela veckan åt att lyssna in mig och recensera Bullets senaste kanonplatta "Highway Pirates" så nu kan jag den utantill. Sen har det nu blivit klart att herr Beck kommer till favoritkrogen Trädgårn i Göteborg i sommar och jag skall dit! Detta betyder att det inte blir Metaltown i år för mig då Jeff Beck lirar samma helg. Varken Sweden Rock Festival eller Metaltown i år alltså? Ja Onkel verkar i mysteriska vägar som det gamla djungelordspråket lyder. Jag tror det blir skönt att köra några festivaler färre och istället sikta in mig på enstaka, magiska, konserter istället och förhoppningsvis har jag lite mer sug nästa sommar för om sanningen skall fram så är bland annat Sweden Rock löjligt bra i år men jag känner inte det där suget, den där kicken, att få åka ner till Blekinge. Men så har jag varit där 12 år i rad också.

Hur som helst så bär det snart av till Växjö bara Erika och Peter kommer och får lite mat i magen först. Tyvärr ser det mörkt ut med mobilbloggningen just nu så ni får nog hålla er till tåls tills jag orkar skicka upp bilder från kameran.

Skål mina vänner!!!!!!!!!!!!
/Onkel D

Now Playing: Jeff Beck - You Shook Me


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar