fredag 1 juli 2011

Sounds of silence...

Ja, än en gång, jag vet att denna bloggen är ungefär lika het som ett Iron Maiden-gig på Ullevi – ingen vettig människa skulle alltså lägga energi på att besöka skiten. Eller något i den stilen. Det jag vill säga är att jag försummar er var dag jag inte uppdaterar bloggen samt att hur jävla hett är ett Iron Maiden-gig år 2011? Inte så va? Jag har inget emot Bruce och pojkarna men Maiden känns idag lika spännande som snabbmakaroner och köttbullar till lunch en måndag på jobbet.


Det som dock hade varit jävligt spännande vore att hitta datorkabeln till min kamera så jag kan lägga in bilderna på Foo Fighters i datorn och återge dom till er. Men det går inte. Kabeln är borta! Puts väck! Hoppas jag hittar den efter Getaway så jag kan ge er ett fett jävla reportage från årets festival som var förra årets trevligaste festival i Sverige! I år blir det nog lika jävla bra. Kreator är ju där. Och Bullet likaså. Och LG Petrov så klart. Men i år skall han faktiskt stå på scenen med Entombed och kommer förmodligen få samtliga artister på festivalen att inse hur jävla underlägsna dom är Sveriges bästa dödspluton! Synd bara att dom lirar på lördagen, då är alla, som vanligt på festival, är något sega. Hade dom spelat sent på torsdagen så hade dom kunnat lägga ner festivalen för inget hade överträffat det. Så jävla bra är Entombed innan dom ens har spelat en enda ton! Hmm, det får nog bli att spela igenom ALLA Entombeds plattor ikväll/natt. Det är jag värd.


Förresten. Om man bildgooglar ordet ”Hor” så får man fram bilden här ovan som den första bilden. Jävligt rimligt.


The Big Four är på söndag också ju, fick en biljett av Daniel, en jävla hyvens pajk det där. Tack som fan! Ser fram emot att se på när Slayer fullständigt krossar alla låtsashårdrockare på Ullevi som bara vill höra ”den där balladen” med Metallica. Fast om Metallica behagar att spela hela ”Load”, sitt tveklöst bästa album, så kan dom kanske få mig att dra på smilbanden lite. För Megadeth vet man ju av erfarenhet är lika upphetsande som att se Cyndee Peters uppfläkt på en säng i raffset. Det är bra grejer dom lirar men likstelheten sätter in så fort man blir medlem i bandet (ja, jämförelsen med Cyndee försvann ganska fort som ni märker). Sen har vi ju den fula ankungen Anthrax. Och i år är det fan i mig en ful ankunge! Dom har alltså inte lyckats att övertala en av världens bästa sångare, John Bush, att fortsätta i bandet och har i stället tagit in den trasiga visselpipan Joey Belladonna igen. Okay han var med under deras storhetstid men lyssna på den tidens klassiska låtar i nyinspelning med Bush på sång. Dom nya versionerna krossar ju balle!!! Bland det bästa bandet har gjort!
Och så är ju inte Scott Ian med på Ullevi heller ju. Bandets verkliga frontfigur! Jag hoppas att bandet kan leverera men jag är tveksam. Bara dom inte ger sig på Bush-materialet och låter Bellafjolla slakta de mästerverken.


Just det ja. Även Slayer saknar en gitarrist. Jeff Hanneman kan inte lira gitarr förrän hans arm är helt frisk. Killen fick köttätande spindlar eller något liknande i armen. Ruskiga saker det där och vad är oddsen för att en av världens bästa gitarrister skall råka ut för det? Jag tror dock att Exodus gitarrist Gary Holt kommer att göra ett förträffligt gott jobb som hans ersättare och jag tror fortfarande att Slayer kommer få minst 50% av besökarna på Ullevi att gråta av rädsla på söndag!


Hmm, nu måste jag ju nästan lyssna på lite Slayer också. Blir en lång, och hård, natt…
Nåväl, tills nästa gång (det kan dröja som ni märker)…
Skål era jävvlarrrrrrrrrrr!!!


/Onkel D


NP: Entombed – Young & Dead

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar