torsdag 29 september 2011

What’s up?

Ja vad händer med eder Onkel egentligen? Mycket men ändå ingenting kan man säga. Jag vet knappt vart jag skall börja för jag kommer inte ihåg hur länge sedan det var jag skrev om mitt så kallade liv egentligen. Skit samma vi kan väl börja med att jag var och såg mina vänner i EgonautX&Y i Borås för snart en månad sedan. Dom spelade upp till dans när dom firade att deras debutalbum ”Electric” äntligen släpptes. Jag har bilder där ifrån att visa er men inte idag, jag har inte ens vågat titta på dom själv ännu. Jag blev nämligen rent ut sagt sketfull och hade den värsta spritångesten jag någonsin haft i över en vecka efteråt. Jag tar här med tillfället i akt och ber om ursäkt om jag sagt eller gjort något som förargat någon. Jag brukar säga att det man inte minns har man inte gjort men i detta fall vet i fan. Jag fick i alla fall en liten väckarklocka och kommer hålla mig till min favoritöl i fortsättningen – folköl! Fast känner jag mig själv så kan man nog inte lite på det heller… Hur som helst så lär jag får be att återkomma med bilder från den kvällen…

På tal om bilder så vet jag att det utlovade bildspelet från Headbangers Open Air i somras fortfarande inte har fått sett dagens ljus men hav förtröstan. Bilderna är i alla fall uppladdade på bloggservern och den som väntar på något roligt väntar alltid för länge men i just detta fall är nog väntan väl värd.


När vi ändå är inne på ämnet headbangers så har jag ju missat två härliga konserter den senaste tiden. Först Uriah Heep i Göteborg men det var medvetet att jag missade den för jag är helt enkelt inget fan av att se konserter på söndagar. Sen har jag fortfarande deras spelningar på Sweden Rock Festival från 2003 och 2009 färskt i minnet, så bra är dom, så helt knäckt är jag inte att jag missade dom. Knäckt blev jag däremot förra veckan då jag från ingenstans åkte på magsjuka! Vad innebar detta nu då? Jo jag fick ju snällt stanna hemma när mina vänner åkte till Sala och kollade på Y&T! Bäverpenis också! Det fanns inte en chans att jag skulle kunna åka med då jag satt på toan med en spyhink framför mig hela helgen, lagom sexigt. Spelningen var tydligen lika grym, och lång, som vanligt men dom lovade att komma tillbaka nästa år och man kan väl säga att jag redan är där! Det sura är ju att man förlorade pengarna man lagt ut för tåg- och konsertbiljett. Hor-SJ gick ju inte med på att någon annan kunde åka på min biljett då jag inte hade ombokningsskydd eller va fan det nu hette. Va fan spelar det för roll? Knacka in i datan att på just den tågplatsen kommer det åka en person som heter något annat för helvete! Nej då måste man ha läkarintyg på att man är sjuk men hur många går till läkaren med magsjuka! I alla fall inte jag så länge det inte drar ut på tiden. Hur som helst – hor-SJ!

Nåväl, imorgon får jag dra några extra kalla i alla fall för då skall vi fira av en jobbarkompis som går i pension. Vi skall ta med honom ut och käka lite gott och sen får vi se vad kvällen har i sin linda! Känner jag rätt så kan det gå precis hur som helst…


Sen går det ju sådär för mina favoritlag i ishockey och fotboll. Arsenal vann i och för sig igår i Champions League men det såg allt annat än säkert ut och på söndag möter vi ärkerivalen i Tottenham så då är vi väl tillbaka på ruta ett igen. Gott ändå att se att Andrei Arshavin har hittat sitt fina tillslag på bollen igen i alla fall. Han har varit lite seg den sista tiden men de senaste matcherna, och igår, visade han prov på att storformen börjar närma sig. Får han bara förtroendet från start framöver så kommer han än en gång visa att han är den lille tsaren!

Däremot går det ju rent åt helvete i ishockeyn! Både CSKA Moskva och Jyväskylä har ju kräftgång i Ryssland respektive Finland men vad Färjestad pysslar med vet i fan. Vi ligger ju näst sist och har inte tagit en enda trepoängare än för fan! Spelet är under all kritik och det är knappt så att ens målvakterna får godkänt även om vi har dom att tacka för en hel del. Så här dåligt har inte mitt kära lag inte spelat sedan -93 då vi åkte ner i Allsvenskan för helvete! Försvaret har fungerat ett fåtal gånger och boxplay ser ju helt okay ut men offensivt då?! Vad fan håller ni på med?! Och tränare Czarnecki då?! Du splittrar på den enda kedjan som varit något att ha! Holtet-Bastiansen-Paulsson är ju den enda kedjan som lyckats etablera tryck i anfallszon så här långt. Nej se till att plocka hem Fabian Brunnström från NHL för jag tror knappast inte han får plats i Detroit och håll tummarna att han kan återanpassa sig till större rink fort. Vi har i och för sig signat en nygammal spelare som gör comeback ikväll – Hannes Hyvönen! Han har de senaste åren spelat i Ryssland och i Finland men han bor tydligen i Karlstad och har kört försäsongsträningen med Färjestad så det var ju ett lägligt nyförvärv som fanns till hands. Kontraktet är först på femton matcher så han lär väl göra allt han kan för att så en förlängning vilket är positivt. Mina minnen från Hannes tidigare sejour i klubben är dock tudelade. Jag minns hans otroligt hårda skott som var fruktat av de flesta försvarare – och vaktmästare! Inte sällan kunde han skjuta sönder plexiglaset bakom mål och när jag såg han värma upp inför en träningsmatch en gång så sköt han sönder målnätet inte bara en, utan två, gånger! Men jag minns också hur han sista säsongen i klubben underpresterade, blev bänkad och senare fick lämna klubben. Men förhoppningsvis kommer han in i laget med offensivlusta, rutin och kampvilja för det är tre saker vi kan behöva just nu. Ikväll är det Djurgården som står för motståndet och det skulle ju sitta mumma med årets första trepoängare mot de gamla ärkerivalerna! Än är hoppet inte ute men det ser mörkt ut…

Så ja, annars händer det inte så mycket just nu. Jag försöker hitta ljuspunkter i mitt så kallade liv nu när mörkret faller på men det är svårt ibland. Färjestad brukar ju hjälpa mig men just nu är dom ju mer ett nedåt- än ett uppåttjack.

Sen har jag en hel del skivor liggandes som skall recenseras så förhoppningsvis kan jag hålla mig någorlunda sysselsatt när tristessen faller på…

Till nästa gång, ha det bäst mina vänner…

/Onkel D

Now Playing: Beth Hart & Joe Bonamassa – Well, Well


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar