fredag 27 april 2007

Höglund kvar i FBK!

Jonas Höglund är kvar i Färjestad ett år till!!! En av mina absoluta favoriter på isen var först tveksam till det kontraktet som han erbjöds då det ger klart mindre än hans nya kontrakt men hans hjärta för FBK var för stort för att inte skriva på!!!

Jag anser att FBK måste föryngra sitt lag för det är många gamla å trötta gubbar i truppen nu men en sniper likt Höglund behövs alltid!!!
Han nätade 20 gånger i grundserien och 4 i slutspelet den säsongen som var så måla kan han fortfarande göra den nu 34-årige veteranen. Det bästa är att han bara har blivit bättre och bättre sen han kom tillbaka till FBK så nästa säsong vinner han skytteligan tror jag...

FBK's truppp börjar ta form nu. Per Åslund och Martin Johansson, 20 respektive 19 år är klara likaså unge målvaktstalangen Jonas Gustavsson från AIK är klar så nästa år kommer FBK ha det yngsta målvaktsparet i elitserien då Christopher Heino-Lindberg oxå han är 22 år. Henriksson kommer nu lämna klubben men jag förstår han. Vem kan tacka nej till 300,000 i veckan för å spela i Ryssland? Nu är det inte klart än men sicka jävla summor...

Frögga är klar för två år till å som backkollega kommer han få 181cm långe slovaken Dominik Granak som jag tror kommer göra mycket nytta för FBK med sin rutin från det slovakiska landslaget.
Sen får vi inte glömma Rickard Wallin återkomst efter några år i Lugano och finska Eero Somervuori som skall bli intressant å se. Wallin har skrivit ett treårskontrakt så där är ju framtiden säkrad.
På tal om framtid. FBK har ju skrivit kontrakt med Fabian Brunnström, underbarnet som sista året spelat i Borås HC. Han kommer bli större än Foppa å Sudden tror jag...

Vi har förlorat unge backen Robin Jonsson som går till Timrå, lite synd tycker jag för han hade potential men ingen lyckades ta fram det ur han... Vi har även förlorat hockey-horan Per Ledin som gått till HV71. Dom betalade antagligen bäst...inget hjärta där inte. FBK värvade han från Luleå men det var i FBK som han slog igenom på stort...

Nästa säsong ser onekligen intressant ut för mitt kära Färjestad som i dagarna kommer köra igång med lite tester och dylikt medan kung Jörgen Jönsson lirar hockey-vm...
Räkna med uppdateringar från mig för Silly Season är nu på gång ordentligt!

Guldet ska hem! Hem till Karlstad igen!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar