tisdag 8 maj 2007

Hultsfredsfestivalen...

Ja då blir det en resa till dekadensens högborg, Hultfredsfestival, eller Fjortisfestivalen, även iår då, ja om jag får ihop pengar vill säga men det ska la lösa sig på nått sätt.
Först skulle jag inte åka men var sugen för det är jävligt många bra band, men så berättade jag för Daniel att Suicidal Tendencies är klara å han blev eld och lågor för det är ett band han verklig vill se. Så ja, vi bestämde oss för att sälja våra biljetter till Ozzy Osbourne i Köpenhamn (som är dagen inan Hultan drar igång), hyr stuga i Vimmerby å drar till den småländska myllan istället...kommer bli kanonkul är jag säker på...

Det blir nog en rätt stillsam tillställning rent festmässigt tror jag då Hultan mest passar att festa på om man är mellan 14-16 år, har inget ölsinne, å gillar att kräla i spya och allmän massa skit...
Men ett par kalla får la rinna ner så man orkar se skitan... Dock har Hultan på senare tid lyckats boka en jävla massa intressanta hårdrockakter som Sweden Rock Festival aldrig skulle komma på tanken å boka...så ja...det kommer nog bli en kanonfestival.

Dessa banden skall jag se:
Ozzy Osbourne
Korn
Velvet Revolver
Turbonegro
Manic Street Preachers
Wolfmother
Flogging Molly
Sahara Hotnights
Roky Erickson
Hatebreed
Chimaira
Suicidal Tendencies
Lamb Of God
Converge
Dark Tranquillity
Black Lebel Society
As I Lay Dying

Dessa banden kommer jag nog se mest bara för att:
Evanescence
Billy Talent
Aiden
Sabaton
Neverstore
Hatesphere
The Drones
McQueen
Memfis
Avatar
Henry Fiats Open Sore
The Doits
Enter The Hunt

Å då är långt ifrån alla banden bokade...


Some people say Im only out at night...
Maybe those folks might of got it right...
And some people say I drive a cadillac car...
Or sell my wares hauntin hotel bars...
Im the boogie man, the boogie man...
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar