måndag 11 juni 2007

I survived Sweden Rock!!!

Ja då var man hemma efter en veckas mayhem i Blekinge. Jag hade lätt tagit ösregn en hel vecka istället för den värmeböljan som kom lagom till festivalen började. Man ska inte klaga men det var ta mig fan löjligt varmt.

Jag såg en radda med band men Heaven & Hell dominerade totalt. Jag har nu sett den ultimata konserten och skulle egentligen kunna ända mitt liv men vem vet, dom kanske får nya krafter å släpper en ny platta så jag väntar lite. Allt var fan perfekt den kvällen å jag lipade som ett barn flera gånger...

Extra kul var att Ume-gänget anslöt till Boråscampen och skapade en skön stämning. Extra kul var det att äntligen få sitta ner med Möken från Umeå å svinga ett par bägare igen...

Men allt om mina tankar om festivalen kommer ni att kunna läsa i min artikel som jag filar på som bäst just nu...när den publiceras så kommer jag meddela det direkt...

Som vanligt kom jag hem med ett gäng plattor men det var myckt mindre till antalet än vanligt. Vilket beror på en tunnare plånbok än vanligt men här är i alla fall skörden:
Annihilator - Metal - Promo - 07: Fick denna av Möken som fått den av Annihilators ljudkille...
Flagellation - Incinerate Disintegrate - EP -07: Köpte den på Sweden Rock Shop...
Mercyful Fate - The Best Of Mercyful Fate -03: Köpte den på Sweden Rock Shop...
Rush - Caress Of Steel -75: Köpte den på Sweden Rock Shop...
Subcyde - Subcyde -07: Köpte den på Sweden Rock Shop...
Diverse - Sweden Rock Festival CD 2007 -07: Alla med fyrdagarsbiljett fick denna CD'n...
Diverse - Thrashing The Masses II -07: Erika höll sitt ord å fixade denna gratis CD till mig...

Flagellation och Subcyde lägg nu till recensionshögen...

Snart åker man till Hultsfred då...men mer om det i nästa blogg...

Sing me a song, you're a singer...
Do me a wrong, you're a bringer of evil...
The Devil is never a maker...
The less that you give, you're a taker...
So it's on and on and on, it's Heaven and Hell...
/Onkel D

Så här ser man ut efter en vecka på festival när man sitter på skithuset sista natten...

2 kommentarer: