lördag 11 augusti 2007

Vinylkväll 2007!!!

Polare Jukka bjöd in grabbarna till vinylkväll igår fredags och det är precis vad det låter som, en kväll där enbart musik pressad på vinyl får spelas.
Jag anländer strax efter 18 och då är redan Freddy där medan Jukka stod vid spisen och lagade till sin världsberömda chiliconcarne. Sen kom Dennis, Marco och Alexander med jämna mellanrum och den utsökta chiliconcarnen intogs ute i det fria. Gött då man knappast har kunnat sitta ute alls denna sommaren.

Sen bar det av in i vardagsrummer och dags för lagindelning! Jukka hade nämligen knåpat ihop ett litet vinykryzz dagen till ära och dom två lagen blev:
Lag Pickuppers: jag, Marco och Dennis
Lag Gråsvarvarna: Freddy, Alexander och Kakmonstret
Kakmonstret, som bor i Jukkas garderob, gjorde ett litet gästspel denna kväll men han har problem med spriten och det märktes då han lade beslag på min Jim Beam flaska direkt...
Lagnamnen var tvugna att härröra till ämnet vinyl om ni nu undrar varifrån dom konstiga lagnamnen kommer ifrån...

Tävlingen gick bra, jävligt bra, vi vann!!! Fast jag kan inte påstå att jag drog det tyngsta lasset denna gång. Marco och Dennis gjorde ett hästjobb å jag hängde mest på då jag var rätt borta på det mesta i musikväg denna gång...

Sen tog skivvändandet över och kvällen flöt på i ett fint tempo med många öl, trevliga skivor och roliga konversationer...som vanligt när man träffar detta gänget vill säga.
Klockan 03:30 nånting var jag hemma å jag var även lite lagom full vill jag påstå... Tyvärr fick jag tag i en taxi vars chaufför spelade vidrig discosmiskartechno i stereon svinhögt å han vägrade sänka även om jag bad han...jag kan stå ut med sån skit en stund men var han tvungen å spela för halva Sverige?

Nåväl, nu sitter man här, lite halvseg men det vankas premiär i Premier Legaue och sju matcher skall avnjutas i soffan! Imorrn smäller det högst då Arsenal kommer dominera!!! Go Gunners!!
Men tills dess...
I'm one of the few undead...
I've seen through the lies...
Live life hanging by a thread...
I'm evil undisguised...
/Onkel D

Kakmonstret söp till det ordentligt...
För mer bilder från kvällen klicka
HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar