måndag 19 maj 2008

I Malmö...

...öppnar man cykellås genom att först sparka på låset tio gånger innan man provar nyckeln. Det fick jag och Jukka lära oss den gångna helgen. Vi hade lämnat KB efter att ha sett bland annat Jacke och hans nya band Edge of a Circle, bra lusiga var vi efter många goda öl, när vi sicksackar längs gatan så ser vi hur en tjej håller en cykel och en annan, rosenrasande, sparkar frenetiskt på cykeln/cykelstället. Vi avlägger väl en och annan syrlig kommentar som inte uppskattas men vi fick henne att prova nyckeln och då funkade det. Ett par ord tid och hon hade nog gått till attack på oss.
Innan detta hade vi ätit universums äckligaste kebab. Det du hittar på marken på en tysk metalfestival är rena lyxmaten jämfört med det vi fick ioss. Otroligt att vi ens lever. Att dom sen spelade stenhög disco/techno hela tiden där inne hjälpte inte till att höja betyget.
Men innan det så var det alltså Skånefinal i Emergenza och Jackes nya band Edge of a Circle var med. Det var första gången jag såg bandet och jag fick en kick. Jacke sjöng skitbra och bandet är jävligt duktiga på sina instrument. Men ni får läsa allt det där i min recension som förhoppningsvis kommer upp ikväll på metalshrine.se.
Det som inte kom med i den versionen av kvällen är att jag och Jukka bestämde oss för att ta kvällen som den kommer och se vart det leder. Vilket vi gjorde, att det var Falcon i tappkranen i baren hjälpte nog till en del i vår strävan efter en god kväll. Och det fick vi! Lagom, eller lagom förrästen, lite mer än lagom men absolut inte för mycket intag av maltdryck gjorde tillsamman med oerhört trevligt sällskap och konstiga skåningar denna kväll till en av dom bästa på mycket, mycket länge. Jag har nog inte skrattat så mycket ute på krogen på evigheter.
Hotellet vi bodde på var supernice med dom skönaste sängarna på mycket länge men tyvärr försvann en pinne från betyget tack vare att det inte fanns någon Bacon på frukosten.
Allt som allt så är jag supernöjd med helgen som trots allt inte började så bra med Tre Kronors förlust mot Kanada i semifinalen i ishockey-VM.

Nästa helg är det party igen. Sweden Rock Festival Pre-Party 2008 i min lilla lya för ett fåtal lyckliga själar. Jag vill hålla det litet så jag inte river stället, dessutom, skall jag bjuda in alla jag känner som skall till SRF så får jag för fan hyra en sjurummare eller nått. :o)
Sen ska jag nog ta det lungt för sen är det one week in heaven on earth: SWEDEN ROCK FESTIVAL!!!

Nåväl, jag skall slutra pladdra å hitta på nått vettigt istället...
Ha det bäst mina vännerrrrrrrrrr!!!!!!!!!!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar