torsdag 10 juli 2008

VH1 Rocks!

Japp, jag tänkte att nu får jag ta mig faen hitta på nått å skriva i lilla bloggen men inget poppar upp i skallen då jag tagit en vecka semester för att vila upp mig efter alla festivaler. Men så zappar jag på kanalerna och vips dyker VH1 Rocks upp och fan om jag inte skulle ta å titta på det och kommentera videorna som liras? Jo visst fan ska jag det...fullständigt menlöst men jag skriver ju nått i alla fall... So here we go...

The Doors - Riders of Storm
Klassiker utan tvekan men jag kan inte riktigt fatta deras storhet totalt... Nåväl, det är väl ingen låt man sparkar igång ett party som VH1 Rock med va? Jaja, video är i alla fall trist med livebilder på bandet blandat med tragiska och på något sätt sorgsna bilder. Allt går i ljusbrunt oxå vilket inte höjer partyfaktorn direkt...

Serj Tankian - Lie Lie Lie
System of a Down-sågarens solodebut, som låten är tagen ifrån, har inte fallit mig i smaken och det gör inte denna videon heller... Vattenfärgmålade figurer har klippts ihop i någon form av dålig tecknad film som jag inte får grepp om... Jävligt flummig, men det är ju det mesta den mannen gör i och för sig... Fulast är väl när dom byter ut getens huvud mot Sejs skalle...

Municipial Waste - Sadistic Magician
Municipials musik är fullständigt galen retrothrash och videon är lika galen den. Dom tar över ett kärnkraftverk där dom lirar skiten ur allt och alla. Dom får till det så att grönt slem rinner ut i allt vatten i landet och lagom fräscht är det när en kille borstar sina tänderna i det. Det gröna slemet är lite överallt faktiskt... Kul video...

Seether - Fake
Fan vet om dessa post-grungare från Sydafrika är något vidare. Ibland kommer det en skitbra låt med dom och i nästa stund kommer det en riktigt tråkig en. Videon inleds i ett privatjet med massa snygga dansande tjejer innan bandet helt plötsligt står i snön och lirar sina instrument. Sen kastas vi runt bland lite olika ställen men alla dom snyggaa tjejerna är överallt, vilket är bra. Fast fan vet om inte låten är helt okay än då...hmm...får kolla upp dom mer.

Dangerous Toys - Sticks & Stones
Dessa hårmetallare har jag bara hört talas om men aldrig hört och inte har det gjort nått. Det svänger helt okay men man har hört det innan liksom. I videon får vi se bandet på och utanför scen, en rätt så ordinär video varken mer eller mindre. Sångaren låter rätt coolt i och för sig...

L7 - Pretend We're Dead
Faktiskt en helt okay låt med detta "brudband" men videon håller standard 80-tals klass, men det är i och för sig en sak som inte förekommer längre så det är rätt trevligt att titta på ändå...massa färger och psykedeliska klipps...flummigt...

Whitesnake - Still of the Night
Kvällens bästa låt så här långt med en ursnygg David Coverdale och lika snygga brudar. Jag förstår inte videon direkt, klipp på bandet som lirar, snabba klipp på tjejer med sug i blicken och fluffiga 80-tals frisyrer, klipp på Coverdale med sug i blicken och som gnider sitt skrev mot mickstativet...snygga bilar...jaja, en grym låt är det i alla fall sen att videon suger är ju en annan femma...fast tjejen med ögonbindel hade jag missat sen tidigare...hmm...skumt...

Tyvärr varade programmet bara en halvtimme så mer än så här blev det inte...men, men, jag skrev ju nått i alla fall...
Ha det bästa mina vännerrrrrrrrrrrrrr...
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar