lördag 9 augusti 2008

Neil Young i GBG ikväll...

Det är dom gamla gubbarnas sommar det här... Kris Kristofferson för två veckor sedan och nu denna helgen kungen Neil Young. Han kommer att inta scenen på Way Out West festivalen i Göteborg 22:45 ikväll men jag och Richard åker ner redan vid 1-tiden men då först till Järntorget. Daniel är hygglo och skjutsar ner oss så vi kan se polarna i The Mary Major lira en låt i Göteborgspostens talangtävling på just Järntorget innan vi beger oss till festivalen. Väl där kommer vi nog inte se så mycket. Först hägrar öltältet, sen på tältscenen jämte öltältet spelar Ceasars, sen tillbaka till samma öltält innan vi beger oss till samma tältscen igen för att se Silverbullit. Dom är klara vid 18-tiden och sen börjar väntan på Neil för det finns inget mer roligt att se. Möjligtvis, om vädret tillåter kanske man går och ser Lil' Kim bara för att hon har stora tuttar men annars blir det öltältet för hela slanten och risken för en monsterfylla ligger i startgropen. Jag måste verkligen hålla på mig för jag vill vara så klar som möjligt i skallen när Neil lirar...men, men, det ger väl sig.
Just vädret oroar. Igår regnade det och idag vaknade jag av att solen sken in genom fönstret men när jag väl kom upp så regnar det...skittråkigt. Men vi får la hoppas att det regnar över nu på förmiddagen och under dagen, då vi ändå skall vistas i öl och scentält, för att sen till Neils framträdande hålla sig undan.

Japp, då skall man kanske börja göra sig i ordning och käka lite innan man skall åka ner till ett förhoppningsvis soligt GBG...
Ha det bäst mian vänner och fortsätt rocka i den fria världen...
/Onkel D

I Onkels stereo just nu: Neil Young - Dirty Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar