torsdag 18 december 2008

Long time no see...

...eller hur fan man nu säger. Hur som helst är det ett tag sen jag skrev här i lilla bloggen men som ni vet skriver jag dessto mer i Metal Shrine-bloggen och på Metal Shrine.se.
Men vad har hänt den sista tidne och vad väntar den mäktige Onkel Dark? Jo jag har bland annnat sett lite konserter (som ni kan läsa om på Metal Srhien.se som vanligt) och det började med Motörhead, Airbourne och Witchcraft i Scandinavium som var skitbra! Witchcraft passade kanske inte in på den stora scenen men skötte det musikaliska grymt bra och Motörhead är alltid Motörhead och Motörhead är alltid grymma och var så även denna kväll. Kul med lite "udda" låtar som jag aldrig hört dom lira live innan. Men bäst var Airbourne som slog knock på allt under den futtiga halvtimmen dom fick. Jävlar vilket ös dom grabbarna sparkar igång live och snart dröjer det nog inte länge innan dom är nummer ett för mig alla kategorier. Sångaren bör dock se upp för har man en så tanig kropp som han, öser som en idiot på scen varje kväll och ständigt syns med en flaska med starka drycker i handen så kan det lätt gå åt skogen skulle jag tro. Han framstår mer och mer som en Bon Scott med gitarr.
Sen såg jag Depressive Art och Graveyard på Swing i Borås och detta var oxå mycket bra. Depressives musik svänger som fan men när dom drar ner på tempot så blir det kanske lite segt live men dom är oavsett jävligt bra. Graveyard tog med oss på en tidsresa tillbaka till 70-talet och jammade loss med sin Black Sabbath-osande rock så det stod härliga till. Grymt bra spelning!

Ja just det ja! Jag har ju sett Black Stone Cherry och Backdraft oxå! Mästligt bra båda två och sicket party det var! Jacke kom vilket var jävligt kul då jag inte träffat han på länge och ölen flödade förstås!

Sen har det la inte hänt så mycket mer än att jag köade i över två timmar igår för att få AC/DC-biljetter till Ullevi vilket jag oxå fick. Tyvärr blev jag även intervjuad i Radio Sjuhärad och lät som en jävla Mupp!

Ja! Så var jag på glöggkväll hos Stefan, Lena och Oliver vilker var väldigt trevligt och gott! Magen mättades och strupen fuktade samtidigt som vi kollade på finalen i Sjärnor på is...sicken idiotshow!

Hmm, vad komma skall då? Ja imorgon skall jag ner till GBG för att kolla på Lizzy Borden. Inget band jag gillar men jag får i alla fall chansen att umgås lite med Erika som kommer på en blixtvisit för lite konsert och pizza!
Sen är det väl julhelvetet som vanligt, hoppas man blir lite full bara så man kan glömma eländet.

Ja det var la allt för nu, ja just det ja, ZZ Top är klara för Sweden Rock festival!!!!! Så jävla mästerligt!!!

Ha det bäst mina vännerrrrr!!!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar