torsdag 5 mars 2009

La Grande Kaffekrieg!!!

Ja då var det dags för årets största höjdpunkt - SM-SLUTSPEL I HOCKEY!!! Färjestad som vann serien överlägset fick välja motståndare och valde Brynäs så nu är den stora kaffekampen igång - Löfbergs Lila mot Gevalia. Gevalia smakar kanske bäst men Löfbergs Lila är starkare och kommer vinna matchen lekande lätt... Första matchen går av stapeln i Gävle och jag brukar faktiskt alltid vara lite skeptisk och tro att det skall gå dåligt men i år tror jag stenhårt på vårat lag och ikväll kommer Goran, Wallin, Mattsson och gänget ha lekstuga!!!

Som om inte det vore nog med det så skall det dödsmetallas imorgon på Swing då sveriges bästa death metal band Entombed intar scenen!!! LG och gubbarna kommer med all säkerhet spela skiten ur den gamla biografen och få väggarna att vibrera...

Just det ja, jag skall kränga av hela min ishockeykortsamling (förutom Färjestad och Calgary Flames-bilderna) och finns det någon där ute som har ett smart tips på hur jag lättast får in kosing för korten eller kanske rent av vill köpa skiten så hör gärna av er!


Anledningen till att jag skall sälja bilderna är att det är för mycket bra konserter och festivaler i sommar som jag vill besöka (plus att jag har lite småskulder till mina vänner som måste betalas). Jag trodde jag hade allt spikat med Sweden Rock, Metaltown, Joe Bonamassa, Eldkvarn, AC/DC och Deep Purple men så går Where the Action Is och bokar NEIL YOUNG!!! Samma man som totalt fullbordade mitt sätt att se på hur en konsert skall genomföras förra sommaren på Way Out West kommer alltså tillbaka!!! Detta får inte missas...

Ja just det ja, vi har ju spikat allt till nästkommande helg oxå! Hotell är bokat och biljett til Glenn Hughes intima akustiska konsert i Västerås är inhandlat! Jag, Jukka och Jacke skall åka upp och möta upp med Erika för att sen intaga en trerätters middag med Glenn Hughes-tema (låter lite kusligt) innan Glenn lotsar oss genom en två och en halv timme lång konsert där han skall berätta om sin karriär och spela låtar akompanjerad av endast en akustisk gitarr och en keyboard. Kommer nog bli en magisk afton minst sagt...

Ha det bäst mina vännerrrr!!!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar