torsdag 7 maj 2009

Hockey & blues!

Jag vet att jag inte har skrivit så mycket om ishockey (och fotboll men Arsenal pratar vi om nästa säsong istället) som jag brukar (och bör) göra men det har ju varit så mycket bra att kolla på i hockey-VM så jag har fan inte hunnit. När dessutom solen har lyst som aldrig förr så har ju grillen gått varm och TVn går ju inte att ta ut.

Men nu är Sverige äntligen i semifinal efter en stark insats mot Tjeckien ikväll och Sverige ser jävligt starka ut! Jonas Gustavsson är KUNG i målet! Nu väntar Kanada i semin i morgon och dom övertygade inte mot Lettland men Kanada är alltid Kanada och Kanada är ALLTID jävligt bra när det drar ihop sig. Tyvärr får jag inte se en av dom tyngsta matcherna i år då jag befinner mig i Göteborg för att kolla på Joe Bonamassa. (Vem fan bokar in konserter under hockey-VM förresten?) men det får la gå, jag lär ju glutta på nätet i mobilen mest hela tiden för att se hur det går och Joe vill jag inte missa då hans rockiga blues svänger som faen! Dessutom fyller grabben år så vi måste ju dra igång lite allsång så han trivs ordentligt hos oss. Hur som helst så drar jag, Jukka, Marko och Daniel ner till götet och Diamond Dogs för lite käk, öl och samkväm innan vi drar till Trädgårn och Joe! Detta kommer bli en kanonkväll så håll utkik efter bilder här på bloggen.

Men tills dess mina vänner så skanderar vi ihop: VM-GULD!!!!!!!!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar