måndag 24 augusti 2009

Onkel Dark Goes Slottsskogen...

Då var ytterligare en helg i musikens tecken till ända och det var en oerhört trevlig helg måste jag säga. I fredags åkte jag, Marco och Jukka ner till Vill Belparc i Slottskogen i Göteborg där musikföreningen Nemis hade sin minifestival Nemis Goes Slottsskogen. Vi åkte enbart för huvudbandet Abramis Brama men det var lite försenat så vi fick även skåda Darxtar lite granna. Recension på Abramis gig ligger nu ute på metalshrine.se.

Sen på lördagen tog jag och Jukka ståbussen ner till Göteborg och samma villa i Slottsskogen för festivalen Slottsskogen Goes Progressive. Bussen vi åkte med var så gott som full redan när den kom till stationen och ingen extrabuss kallades in så vi fick stå hela vägen ner till Göteborg vilket kanske inte var den ultimata uppladdningen. Men väl på plats tog vi några kalla och sen ryckte jag in och hjälpte till i insläppet till festivalen samt satt vakt vid logen. Jukka var redan uppsatt att arbeta på festivalen så jag hakade på.
Det fanns väl egentligen inget band som fick mig att höja på ögonbrynen men hela atmosfären på festivalen är så gemytlig och trevlig så det behöver inte vara några superband för att man skall må bra där. Hursomhelst så är min recension inskickad och bör komma upp på metalshrine.se när som helst.

Nedan följer lite bilder från helgen. Jag tog inte så många men några blev det...

Fredagen inleddes med lite skivfyndsjakt!

Darxtar on stage...

Do the chickenfoot!!!

Darxtar on stage...

Darxtar on stage...

Abramis Brama on stage...

Lördagen började på en parkbänk med några kalla...

Tar du första Jukka???!!!

Wonderland on stage...

Seventh Wonder on stage...

Atilla med son dök upp och sa hej...

Jeavestone on stage...

RPWL on stage...
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar