lördag 12 september 2009

Hata Adebayor och köp tillbaka Viera!!!

Manchester City må ha kontrat bort Arsenal idag och vunnit på ett bra sätt men sättet idioten Adebayor uppträder på är ta mig fan idiotiskt. Dels var han ute efter att skada Arsenalspelarna och dels springer han över hela jävla planen efter sitt 3-1 mål för att fira framför Arsenal-klacken. Dessutom såg man tydligt hur han verbalt sprang runt och snackade skit hit och dit. Synd att han skall behöva vara ett av tidernas största rövhål då han faktiskt var riktigt grym när han väl spelade fotboll. Jag gillade han inte när han spelade i Arsenal men nu vet i fan om det finns någon spelare jag hatar mer (Ronaldo undantaget) egentligen. Sicken idiot...

Annars är det återigen synd att Arsenal förlorar i Manchester då dom idag var det klart bättre laget. Mot United var det likadant och idag mot City blev Arsenal bortkontrade. Citys första mål kom efter en solklar offside (är linjedomaren mutad?) och i slutet är det solklar hands på en City-spelare i straffområdet men blir det någon straff? Icke då. Det är två situationer som markant hade kunnat ändra på matchbilden men hade Arsenal satt hälften av sina chanser dom fick efter att ha snurrat upp City-försvaret på läktaren så hade City kunnat göra några mål till utan att vinna ändå.

Arsenal är för ineffektiva helt klart men mittfältet känns för klent hos Gunners iår. Song, Denilson och Fabregas mår vara gudabenådade bolltrillare men det finns fan inga ballar i laget! Jag vill, nej kräver, att Wenger köper tillbaka Patrick Viera (bilden) för med honom tror jag Arsenal växer defenesivt så in i helvete. För att inte tala om offensivt då Fabregas och Arshavin (spelade inte idag, hade gjort minst två om han spelat) hade sluppit tänka på defensiven. Han är min absoluta favoritspelare genom tiderna och hans pondus, rutin och stenhårda glidtacklingar hade med all säkerhet lyft Arsenal något oerhört mycket. Skit samma att han börjar bli till åren för jag tror han har några grymma år kvar att ge!

Tomas Rosicky gjorde comeback idag i slutet på matchen och satte 4-2-målet för Arsenal. Kul som fan å se han lira för med honom ser anfallet klart bättre ut...

Nu spelar Tottenhem mot Manchester United och matchen han knappt börja innan Defoe cykelsparkade in 1-0. Jag bävar inför derbyna mot Tottenham iår då dom ser löjligt starka ut...

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar