tisdag 1 september 2009

Stargate Universe!!!

Jag skriver ju mest om sport och musik här på bloggen men ni som känner mig vet att jag är en riktig Stargate-nörd! Kanske inte nörd på det sättet att jag kan alla repliker, har alla actionfigurer och så vidare men både Stargate SG1 och Stargate Atlantis (tecknade Stargate Infinity och internetserien Stargate Sanctuary har jag inte sett än) serierna tilltalade mig oerhört och jag hade hoppas att dom aldrig slutades visas. Otroligt att dom slutade visa dom på Sci-Fi egentligen för det är två av deras mest populära serier genom tiderna. Men snart kan jag andas ut. Eller inte? Man vet aldrig hur en ny serie skall te sig men efter att ha sett trailern till nya Stargate Universe så är jag sugen like hell på att se serien! Det blir tufft för dom att mäta sig med de karaktärer som passerat revy i Stargate-världen tidigare men det finns ju några lovande skådisar med denna gången som Robert Carlyle, Justin Louis, Lou Diamond Phillips och snygga Elyse Levesque.

Serien skall sparkas igång i början på oktober i USA med ett två timmar långt avsnitt som jag ser fram emot som fan! Hoppas bara att storyn håller. En SG-grupp hamnar på något sätt på ett rymdskepp på andra sidan universum och måste överleva och försöka ta sig hem. Lite Star Treak Voyager varning på storyn men kolla in trailern
HÄR så ser ni att det nog blir en helt annan grej när Stargate-gänget är igång!

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar