lördag 23 oktober 2010

Beer drinkers and hellraisers...


Fy satan va bra ZZ Top var i Göteborg igår! Över 6000 personer slöt upp och stämningen var på topp! Första halvan av setet var som ett enda långt bluesboogiejam som svängde så inihelvete! Gubbarna både lirade och sjöng skitbra och avslutningen med hitsen satt ju som en smäck! Mer kan jag inte återge för man måste ha varit där för att kunna förstå. Vilket uppenbarligen inte recensenterna för de två stora kvällstidningarna var för dom sågade bandet med fotknölarna. Om ni inte har förstånd att uppskatta bandet och dess musik...stanna för helvete hemma då!!! Jävla nötter...

Även The Doobie Brothers var skitbra vilket var en överraskning. Deras sydstatsrock svängde också den hur mycket som helst och så länge de spelade för mig okända låtar (jag är vagt insatt i bandet skall tilläggas) eller nya kompositioner så var det förbannat bra. När de spelade hitsen som även din mamma hade känt igen så var det inte lika kul dock. Fast det var ju aldrig dåligt heller i och för sig...

Någon recension för Artrock.se blir det inte dock. Dels glömde jag både kamera och anteckningblock hemma och dels kände jag för att bara njuta av sällskapet, min insmugglade whiskey samt musiken. Det kändes skönt att bara njuta för en gång skull och slippa anteckna hela tiden.

Nej nu skall jag se om inte Färjestad skall kunna vända ett 0-2 underläge mot Södertälje och sen bär det av in till Jukka! Medan ni väntar på nästa inlägg från eder Onkel så kan ni ju alltid kika på lite YouTube-klipp från gårdagens konsert...hur bra som helst!











Skål!!!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar