söndag 26 december 2010

Juldagsgrill, ringar och hockey...

Ja skall det bli lite ordning på bloggandet nu mån tro? Ja jag hoppas det i alla fall för nu är årsbästalistan spikade och inskickad till Artrock, julen är avklarad och livet känns lite ljusare. Sen finns det ju en hel del att se fram emot den närmaste tiden, bland annat startar ju elitserien om igen ikväll (mer om det längre ner), och på tal om hockey så är det ju junior-vm-tider och sen skall det styra upp en nyårssupé här hemma hos eder Onkel. Sen har jag ju ännu inte slängt upp bilderna från Mountain och Musikkryzzet! Men först tänkte jag ge er lite bildbevis på hur trevligt jag och Daniel hade det igår! Vi hade nämligen grillkväll på självaste juldagen! Kallt som satan men attans vad gott det var!

Daniel satsade på en stor mängd tändvätska...

...och det visade ju sig vara den bästa medicinen!
(Notera Sandareds julgran i bakgrunden)

Och så här gott kan det se ut när man grillar mitt i vintern!


Ja ikväll drar alltså elitserien igång igen! Färjestad vill ha revansch för förra årets förlust mot Frölunda som spelades på Ullevi och har alltså sett till att fixa en egen utematch. Men som jag ser det lär väl Fröunda vinna ändå. Det är något visst med att möte ärkerivalerna från de senaste åren men samtidigt verkar inte Färjestad gå in med 100% i just matcherna mot Frölunda. På Ullevi tillexempel så var det precis som att Färjestadsspelarna inte ville vara med och de två mötena med göteborgarna i år har känts likadana. Det känns som om mitt kära lag helt enkelt inte tar i och ger allt mot Frölunda nu för tiden. Jag hoppas verkligen på ändring ikväll...


Men innan dess skall jag se klart tredje filmen i Sagan om Ringen-trilogin! Jag inhandlade denna underbara filmserie på blu-ray och det var 400 väl spenderade kronor! Hela dagen har jag legat på soffan och sett detta grandiosa mästerverk och är nu inne på den sista slutkampen om Minas Tirith och när väl danskjäveln har blivit kung så skall det stekas på julmatsrester lagom till hockeyn!

Vi får se när nästa inlägg blir men jag kan tänka mig att det blir snart och en mastodontlång lista över årets bästa skivor kommer att presenteras. Sen kommer det även en liten årsbästalista över årets filmer så det finns mycket kul att vänta på...

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar