lördag 3 september 2011

Best rockalbum ever?

Kan detta vara världens bästa rockalbum genom tiderna? Ja fan vet! Just denna kväll/natt orkar jag inte gå djupare in på ämnet då ett gäng flaskor rödtjut har gjort sitt till men jag vill ändå sätta ner foten och visa vart jag står i denna eviga fråga!
Att just Hellacopters är etta denna natt beror nog mer på att jag inte hört skivan på ett bra tag plus att ingen av nedstående skivor har spisats denna kväll så här långt. Så ge mig ett nyktert tillstånd och en livstid av erfarenhet så lovar jag att jag har det ultimata svaret till er men just nu kan jag bara beordra er en sak: Lyssna på de skivor jag tar upp i detta inlägg och älska skiten annars har ni fan ingen musiksmak att tala om!!!


Chickenfoots självbetitlade debut är förmodligen det album som tar hem titeln i denna kategori...


...men sen har ju AC/DC både "Highway to Hell"...


...och "Back in Black" på sitt samvete och fan vet om inte någon av dessa tar hem förstaplatsen?


Eller varför inte Motörhead med sin "Bastards"? Eller kan det trots allt vara en Deep Purple-platta eller något med Led Zeppelin, Airbourne eller Audioslave? Ja jag får nog be att återkomma i ämnet...



/Onkel D

NP: The Hellacopters - Toys and Flavours

2 kommentarer:

  1. Back in black är etta Uffe. Alltid. Forever. End of story.

    SvaraRadera
  2. Ja, fan, du har nog rätt. Men det är fan jävligt svårt å bestämma sig ibland..

    SvaraRadera