tisdag 13 februari 2007

The Who biljetter...

Idag släpptes biljetterna till The Who's spelning i Globen. Jag todde, av någon anledning att dom släpptes igår (när började dom släppa biljetter till stora evenemang på tisdagar?), så jag stod i kylen i går morse och väntade innan jag kom på mitt misstag. Men strunt samma, jag tog mod till mig och åkte ner i dag också och jag stod där mer tre andra The Who fans men inte fan öppnade dom klockan 09:00. Här i Borås så finns nämligen ett Ticnet-ombud i turistbyrån och deras normala öppettider är från 10:00 men dom är skyldiga att öppna klockan 09:00 om det är ett stort biljettsläpp, för det måste väl ändå The Who vara va? Eller? Vi var ju i och för sig bara fyra pers på plats men ändå?

Jag blev jävligt irriterad men tog tag i mig själv och ringde min goda vän Zamora som fick gå ut på internet åt mig. Han kunde konstatera att det endast var sittplatser som fanns i hela Globen och då blev jag bara anti. För grejen är den att jag inte har någon att åka med utan hade fått åka upp själv, jag hade i och för sig träffat goda kamrater i Stockholm men dom hade säkert inte följt med mig. För med min vanliga tur så hade jag la hamnat jämte en riktig rugguggla som bara hade gnällt på att jag druckit öl eller klappat takten...

Nä, då åker jag hellre till Danmark och Roskilde för att se dom, jag tror dessutom att konsertupplevelsen blir tusen gånger större där än i tråkiga Globen. Dessutom så får man chansen att se Red Hot Chili Peppers där också, ytterligare ett band jag verkligen vill se.

En annan grej med Roskilde är den att Metallica har yppat att dom kanske skall köra en festivalturné i sommar för att ta en paus i skivinspelningen och besöka ställen dom inte besökte förra året då dom också tog en paus ifrån låtskrivandet med en festivalturné i Europa.
Då, mina vänner, ligger Roskilde bra till för dom var inte där sist och början man räkna efter vilka festivaler som skulle ha råd med Metallica så är det inte många kvar...dessutom är det ju nästan hemmaplan för dom.

Detta omkullkastar mina festivalplaner fullständigt. Jag hade planerat att åka på SRF (Sweden Rock Festival), Hultsfred och Gates Of Metal (som inte kommer hållas iår) men nu får det bli SRF, Roskilde och antingen Augustibuller eller Love & Peace i Borlänge...men, den som lever får se.

Jaja, hur som helst, i morgon kommer en sammanfattning om dom hittils klara banden till Sweden Rock och mina tankar om dom bokade banden.

Ha det bäst...
/Onkel D

1 kommentar:

  1. Ok...vi båda vet u hur det gick för dig förra (?) gången du var på Roskilde...2005 alltså...maken till lip får man ju leta efter :)

    SvaraRadera