torsdag 22 mars 2007

I morgon smäller det…

…då äntrar nämligen One Man Army And The Undead Quartet Belespubs scen I Göteborg för att ge oss en rejäl dos svängande dödsmangel. Jag, El Zamora och the Mighty Kaiser kommer att bege oss ner till götet fulla av både förväntan och diverse rusdrycker för att bevittna dessa herrar.
Jag kan redan på förhand utnämna denna kväll till en klassiker för så säker är jag på att det kommer bli en klassiker. Stora ord? Höga förväntningar? Javisst men med två så löjligt bra skivor i bagaget som dom har i 21st Century Killing Machine och Error In Evolution så saknas inga hitlåtar och med ett fullblodsproffs som Johan Lindstrand vid micken så kan det inte gå fel.

Min uppladdning är i och för sig inte den optimala då jag sen förra helgen legat sjuk i något som bara kan klassas som värre än Ebola. Men jag är på bättringsvägen och även om snoken kommer att rinna och den lilla kondition jag hade är helt borta så ska jag ge järnet! Kanske inte längst framme vid scenen men väl i baren… Det kommer ju något som vi kallar för lön tills imorgon, farligt, farligt men roligt, roligt...

Utförlig (nåja vi får la se hur minnet är) recension av spelningen kommer till helgen förhoppningsvis. Bilder skall man nog försöka sig på att ta några också.


Vill även ta tillfället i akt och kommentera dom nya klara banden till SRF lite snabbt:

White Lion
When The Children cry är en fin bit men sen då? Okay tidiga White Lion är rätt bra men orkar man genomlida massa smöriga och kassa försök till rocklåtar bara för att höra ett par bra låtar?

Dark Tranquillity
Besöker man en Dark Tranquillity konsert så får man räkna med två saker. Det är jävligt bra musik men det är jävligt tråkigt framfört. Det är lite som att höra en liveskiva live så att säga. Nya skivan dock jävligt bra.

Black Debbath
Måste kolla upp dessa norrmän som tydligen skall lira tung och go musik.

Quireboys
Ja det lilla jag har hört lät inge vidare.

Bloodbound
Jag har inte hört andra skivan men första skivan var en pinsam historia. Hur mycket får man kopiera av Iron Maiden innan Steve Harris anser att han borde så royalties?

Hellfueled
Första skivan var helt okay men huvaligen va tråkiga dom är live. Det räckte med en låt för mig sist jag såg dom för att konstatera det.

Bluestone Company
Aldrig hört men namnet låter intressant dock…

Goda Grannar
Man visste ju att dom skulle bokas förr eller senare...

Talisman
Är i och för sig alltid bra live men orkar man stå och se ett band man sett så många gånger förut bara för att för höra allsången i I’ll Be Waiting?

Knight in satans service...
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar