måndag 16 april 2007

Tre nya band klara för SRF...


Sweden Rock Festival har presenterat tre nya band till sommarens festival och dom skall spela på den nya scenen SR Stage (Swedish Radio Stage). Detta kommer inte vara någon större scen vad jag fattat det som men det skall bli intressant å se Mountain Of Power i alla fall. Dessa tre banden kommer att spela på onsdagen och här är dom:

Mountain Of Power:
Jag har inte hört dom men det skall vara sjuttiotalshårdrock och det gillar jag. Sen såg jag att den svenska gitarrhjälten Janne Stark, känd från bland annat Locomotive Breath och Overdrive, lirar i bandet å är det nån som vet hur ett riff skall rivas av så är det han. Detta kan bli riktigt bra.
Skivtips: Dom har endast släppt en självbetitlad skiva som jag bara måste få tag på.

Crazy Lixx:
Jag har jävligt svårt att förstå hela den svenska vågen av glam och sleazeband som sköljer över vårat land just nu. Det tog ju fart för några år sen men dom fortsätter att komma. Fattar ni inte att det bara var Mötley Crüe som var bra!!! Å dom var bara bra på ett par plattor!!!
Nä fy! Klipp er å skaffa er ett jobb eller håll er på avstånd från mig era tuperade fjollor!!!
Skivtips: Pyttsan heller...

Andromeda:

Jag har bara lyssnat sporadiskt på detta Malmöband men det lilla jag hört håller helt klart hög klass och bör tilltala fans av Dream Theater. Detta skall jag nog slänga ett öga på om jag hinner.
Skivtips: Inte än tyvärr...

Nu återstår bara ett fåtalband till SRF och när dom är klara så kommer jag att återkomma med en enda stor SRF-special där jag tipsar om banden du inte får missa, dom du kan missa och dom du bör kolla upp...naturligtvis kommer det en jävla massa skivtips då oxå.

Ja just det ja, jag giller nu mera uppe på redaktionssidan på Metal Shrine om det intresserar någon... Mina första recensioner är inskickade så det ska inte dröja länge innan dom dyker upp. Länken till sidan hittar ni till höger på skärmen...

I've been mistreated, I've been abused...
I've been struck downhearted, baby, I've been confused...
Cause I know, yes, I know I've been mistreated...
Since my baby left me I've been losing my mind, you know I have...
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar