tisdag 28 augusti 2007

Grill, progg och Chris Cornell...

Japp, dags för en uppdatering då jag har haft fullt upp den senaste helgen men låt oss ta det från början:

Fredag 24/8:
Jag hade planerat att göra precis nada denna kväll men tji fick jag. Då solen lös som aldrig förr så blev man rejält sugen på att grilla så jag, Jörgen, Mortii, Daniel, Roger och senare Zamora intog bortreste Hasses trädgård under belägring! Ölen flödade, kötet var smarrigt och Jörgen visade sitt sanna jag och heter numera Jögga The Pyro då han frenetiskt skulle ha igång en brasa... Han lyckades föga så hans bror tog saken i egna händer. Han helt enkelt viftade lite mot elden med en vedklamp och vips så brann det som aldrig förr...
Senare på natten drog vi som var kvar hem till mig där jag å Jögga avslutade natten med att kolla på en DVD med Willy De Ville. Vid fyra beslutade sig Jögga å Mortii att dra sig hemmåt. Tack och lov för det då jag skulle upp hyfsat tidigt dagen efter och...
För att se bilder från kvällen klicka
HÄR.

Lördag: 25/8:
...besöka Slottsskogen Goes Progressive i Göteborg! Jag, Jukka och Mortii kom, efter många om och lika många men, ner till GBG där vi skulle tillbringa dagen och kvällen. På vägen ner stötte vi på Erik från Ulricehamn vilket alltid är en trevlig prick.
Detta var mitt första besök på SGP och satan vilket mysigt och trevligt ställe detta var. Ölen flödade och jag blev rejält full på slutet. Bra musik var det oxå och Black Bonzo var bäst. Köpte deras två plattor oxå vilket visade sig vara väl investerade pengar...
För att se bilder från kvällen och dagen klicka
HÄR.
För att läsa min recension klicka
HÄR.

Söndag 26/8:
Söndagen ägnade jag åt att göra precis ingenting samt skriva min recension om Slottsskogen...
Ja å så städa upp efter fredagens inferno... Jag höll på å få hjärtattack då jag gick ner i Hasses källare å stötte på hans svägerska som var på plats och städade lite i källaren...

Måndag 27/8:
Jag och Daniel drog iväg till Stockholm för att se Chris Cornell på Annexet och satan i gatan vilken konsert det var!!! Förmodligen årets bästa!!! Annexet var en riktigt grym konsertarena oxå och vi var så pass tidiga så vi fick skitbra platser långt fram och allt var perfekt... Förutom att han var 45 minuter försenad vilket vi inte gillade...
Sen direkt efter konserten åkte vi hem vilket var lite segt men det gick bra ändå. Daniel slog på farthållaren i Södertälje och behövde inte slå av den förrän vi var i Jönköping sen tog jag över å körde den riktigt tråkiga delen av vägen... Men det kunde jag ta då Daniel kört hela tiden...
För att se bilder från resan klicka
HÄR.
För att läsa min recension klicka
HÄR.

Nu ska försöka komma ikapp mig med dygnsrytmen för sen lär det la smälla igen...
Men till dess...
Come on moonchild, you're so far away tonight...
The door is falling open and we're flying wild...
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar