onsdag 22 augusti 2007

Joråsåattejorå...

...livet går lite på halvfart just nu känns det som. Man mest bara jobbar å står i och när man kommer hem vill man inte göra nått speciellt utan mest bara går å väntar på helgen då det, ja, händer nada. Men det ska la det bli ändrig på, massa kul som kommer upp nu ju...
Det börjar redan på lördag med Slottskogen Goes Progressive i Göteborg och sen rullar det på och detta är la vad jag har bokat in den närmaste tiden:

25/8: Slottskogen Goes Progressive
Jag tar tåget ner till GBG ihop med Jukka å Freddy å möter där upp Marco för en heldag i GBG med många öl och massor av progressiv rock...
27/8: Chris Cornell live i Stockholm
Världen bästa rocksångare? Jag inte är det långt där ifrån i alla fall. Jag, Daniel och förhoppningsvis Jukka drar upp, kollar in kungen å åker sen hem direkt efteråt... Det finns en plats kvar om någon vill med, hör av dig till mig så snabbt som möjligt i så fall...
31/8: Lake Of Tears live på Heavy Fidelity
Borås största band tar Trägår'ns scen i besittning och det får man inte missa men innan dess måste jag hinna med middag å ett gäng bira med jobbarpolarna då vi skall fira av en som går i pension...
7-9/9: Volvia Cup i Jönköping
Jag är tränare för vårat fotbollslag på jobbet och varje år anordnar Volvia Försäkringar en fotbollsturnering för Volvokoncernen. I år är det tänkt att vi skall vinna men det ger sig. Tränaren och lagledaren (Jonas) skall i alla fall ge järnet i varsin solstol vid sidan av planen med varsin bira i handen....
21/9: Firmafest
Japp, det är precis som det låter...förmodligen blir vi fulla oxå...
19-20/10: Metal Female Voices Fest i Belgien
Jag, Marco (en annan Marco än innan), Hasse med fru, Daniel (en annan Daniel än innan) packar in oss i en minibuss å drar ner till Belgien för en festival med band enbart frontade av kvinnor...
Det är egentligen inte min del av hårdrocken men jag hänger med för festen skull. Vi har ju VIP-pass så vi har tillgång till backstagebaren... Jag ser dock fram mot pre-partyt då bland annat Doro, Holy Moses och Benedictum lirar...
25-27/10: Rush-weekend i Stockholm
Jag hinner inte mer än hem från Belgien innan jag måste packa om å bege mig till Stockholm ihop med Jörgen, Jonas, Roger och Barsk för att kolla in Rush i Globen...

Sen är det ju en massa ströspelningar med massa bra band som Motörhead, Gamma Ray, Dia Psalma, U.D.O., Candlemass, As I Lay Dying och Dimmu Borgir som jag hoppas kunna besöka... Alla dessa band vill jag verkligen se men pengarna får avgöra... Viktigast är Motörhead, U.D.O. och Dia Psalma...

Ja å så ska det hinnas med å recensera lite plattor oxå... Det som ligger i recensionshögen just nu är:
Blitzkrieg - Theatre Of The Damned
Manitou - No Signs Of Wisdom
Poison The Well - Versions
Throwdown - Venom And Tears
Bang Your Head Festival 2006 - 2DVD
plus ett gäng skivor jag köpt som jag funderar på å recensera... Å så tror jag det är på väg ytterligare några skivor från Metal Shrine... Sen har jag recenserat en del skivor redan som jag inte skickat in till Metal Shrine än, men vilka det är får bli en överraskning...
Men till dess:
Life is bright!
It'll take out your eyes!
Burn these lies!
Cut away the ties!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar