söndag 2 september 2007

Tuff helg...

Ojojoj vilken tuff helg det blev. Jag visste på förhand att det skulle bli tufft men nu när man sitter här på söndakväll så undrar man ju om det var värt det? Vilket det naturligtvis var...

Det började i fredags med att vi gick till Babbel med jobbarpolarna å firade av en från jobbet som gick i pension. Det var supertrevligt med god mat, gratis öl och trevliga vänner. Men istället för att åka hem efter middagen som var bestämt så drog jag med dom andra till Bishop Arms och drog några bira till. Jag hade nada aning om hur jag skulle ta mig hem då jag inte hade råd med taxi och inte hade en aning om när bussarna gick. Men som tur var så var Stefan, Lena och Oliver i stan så jag fick lift med dom hem. Det var min första tur med Stefan bakom ratten då han precis fått körkort. GRATTIS STEFAN!!! Han körde lugnt å fint och jag var inte nervös för fem öre... Jag fick i mig en kebajjarulle oxå vilket inte var helt fel...

Lördag morgon och upp till jobbet! Stefan var vänlig nog och körde in mig till jobbet vid halv tio då jag knappast fick framföra ett fordon i mitt stadie. Vilken kanonkille Stefan är...
Jobbade ihop med Jukka å Jonas i butiken å vi hade inte överdrivet mycket att göra...
Stefan, återigen, kom och hämtade mig efter jobbet vid tretiden å så hämtade vi Bamse. Jag hann inte mer än komma hem innan jag var tvungen och ge mig av ingen. Denna gången begav jag mig till Petri och mötte upp med han och hans flickvän samt Lundgren och hans flickvän. Vi begav oss upp till Aronsson för lite föröl innan vi rullade vidare hem till Ann och James. James fyllde nämligen år och det var vi tvugna att fira ju!
Grillen kom igång, ölen flödade och alla var glada. Gliringarna haglade som vanligt och allt var som det skulle. Ja förutom att jag var tvungen att läxa upp Aronsson lite på slutet då han var lite dum. Han trodde väl att han kunde sätta sig upp mot mig men han flög ju som en liten vante den stackarn...
Ann och James hade ordnat en kanonfest med tipspromenad och grymt god mat och öl och jag kan bara bocka, buga och tacka för tillställningen...
Ja just det ja, jag å min nya polare, Oliver, festade loss rejält för första gången ihop...

Söndagsras och upp till jobbet återigen... Morsan körde in mig denna gången för jag hade definitivt inte fått köra i mitt tillstånd. Vi var ju hemma framåt tre på natten så man var ju inte helt frack...
Denna gången var det bara jag och Jukka som jobbade och vi hade fan ingenting å göra knappt, lite trist för tiden går ju så jävla långsamt då... Men vi lyssnade på friidrott å käkade räkbaguette så det fick la gå ändå...
Farsan kom å hämtade mig vid tre, jag kommer hem, trycker i mig en pizza å ligger nu halvt utslagen på soffan. Jag fick mobilisera ordentligt med kraft för att skriva denna bloggen må jag lova...

Ja då ska man upp å jobba imorrn igen då och nästa helg bär det av till Jönköping och Volvia Cup i fotboll med tillhörande bankett...när ska jag hinna sova? Och när ska jag hinna recensera alla nya skivor jag fått? Just nu ligger dessa skivor i min recensionshög:
Aiden - Conviction
Disrupt - The Rest
Disrupt - Unrest
Nodes Of Ranvier - Defined By Struggle
Raging Speedhorn - Before The Sea Was Built
Sodom - The Final Sign Of Evil
Trouble - Simple Mind Condition (Unmastered Version)
+ att jag redan har skickat in ett gäng recensioner som inte blivit publicerade än...

Allt detta plus att min ursnygga Heaven & Hell box ligger och glänser på bordet och bara väntar på att jag skall ha tid med att sätta mig ner, öppna en öl å njuta av den en vacker och ledig dag. Jag vägrar nämligen titta på den förrän tillfället är det rätta för jag vill inte förstöra min första upplevelse av DVDn pga jag är trött å sliten...
Men tills dess:
I am not your rolling wheels...
I am the highway...
I am not your carpet ride...
I am the sky...
/Onkel D

Jag och Oliver festade hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar