torsdag 26 juni 2008

Metaltown till helgen...

Japp, snart är det Metaltown mina damer och herrer och fan vet om det inte ser ut att bli i alla lite fall hyfsat väder. Men ska jag vara ärlig så har jag aldrig varit speciellt sugen på att besöka årets tillställning. Dels är det inte många band som gör att det pirrar så där lite extra i magen och så kommer det bli en rätt så nykter festival för min del. Jag har helt enkelt inte råd att festa. Speciellt inte nu när jag fick hosta upp en förmögenhet för att köpa en lördagsbiljett till Way Out West festivalen. Men det är det värt, jag får helt enkelt inte missa Neil Young när han kommer till GBG. Men tillbaka till Metaltown nu. Visst ska det bli kul å se band som Monster Magnet, Dimmu Borgir, Danko Jones, Dark Tranquillity (eller lyssna i alla fall för DT är trista live), Amon Amarth och så vidare men jag har ju sett dom förut, flera gånger dessutom. Jag var ju helsåld när dom bokade Chris Cornell men så hoppade han av och sen dess har det kännts live avslaget. Men jag ser i alla fall fram emot att se Clutch, Graveyard och Witchcraft lite extra för det är tre band jag aldrig sett och dom är skitbra på skiva i alla fall.
Men, men, det blir säkert bra detta, det kommer ju finnas massa goa vänner där så det ska nog bli trevligt. Om inte annat ska det bli nice å bo på ett femstjärnigt hotell under helgen...

Nåväl, jag kände bara att jag behövde skriva lite så om vi inte ses på Metaltown så ha det bäst till nästa gång!
/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar