fredag 25 februari 2011

Shoot me in the back...

Jaha, här sitter man. Eller ligger kanske rättare sagt. Eller mer ligger/står/sitter/plågas i någon form av ställning. Ryggen har nämligen gått rent åt helvete! Det gick till på ett så jävla dumt sätt så jag vill inte ens berätta för er hur det gick till! Det värsta är att jag har varit med om detta förut och jag vet att om inte min kiropraktor får lägga händerna på min rygg så går det inte över. Jag hoppas dock kunna repa så pass mycket mod och skaffa mig tillräckligt mycket råg för att kunna ta mig ner till Göteborg och Musikens Hus Goes Progressive imorgon. Men just nu ser det mörkt ut men jag blev i alla fall lite gladare av att se att AC/DC är på gång med ett livealbum, Def Leppard skall också släppa ett sådant album och tydligen så håller Jeff Beck och Rod Stewart på att skapa musik ihop igen. Vågar man hoppas på en ny "Truth" eller en "Beck-Ola"? Tyvärr kommer man ju ner på marken (ja dit är det inte så långt från min pinande position på soffan, jag ligger ner och skriver detta) när man ser att Rhino Bucket kommer till Sweden Rock Festival i sommar. Varför bokas helt plötsligt alla coola rockband när inte jag skall dit? Piss, balle, hor, kuk, kamel, helvete...ja något sådant har man rätt att säga i fall som dessa.


Men jag kan ju i alla fall se fram emot söndagens stora grej som är finalen i Carling Cup! Ja, engelska ligacupen alltså. Arsenal möter BirminghamWembley och vi har alltså äntligen en chans att vinna något, vilket vi inte har haft på evigheter känns det som. Men det ser mörkt ut. Visst, Arsenal slog ju Barcelona men efter det fick vi oavgjort i FA-cupen mot Leyton Orient och sen blev det en knapp seger mot Stoke i ligan senast. Dessutom har vi lirare som Fabregas, Walcott, Van Persie och så vidare på skadelistan. Hur fan lyckas Arsenal få sina spelare skadade flera gånger år ut och år in? Det är för mig oförklarligt, lika oförklarligt som varför inte Arsenal ser till att handla in tillräckligt bra backup-spelare för att klara av sådana här situationer. Klubben är ju trots allt en av de rikaste i Europa. Nåväl, med lite tur kanske man får jubla på söndag trots allt.


Men innan dess är det toppmatch i hockeyns elitserie. Om jag inte lyckas ta mig ur denna Quasimodo-ställning och ta mig till Göteborg så kan jag ju alltid se mitt kära Färjestad ta sig an HV71 som vi haft otroligt svårt för de sista åren. Det balla är att om vi vinner där så finns det en kalaschans till att ta hem hela serien för vi skall även möta serieledarna Skellefteå innan serien är färdigspelad och slutspelet tar vid. Men även Färjestad har hela säsongen lidit av massa skador på tungt tongivande spelare. Snubbar som Sanny Lindström, Alexander Salak och Dick Axelsson ersätter man inte speciellt lätt. Som tur är verkar ju laget visa en oerhörd moral när många spelare är borta och med en hjälte som Emil Kåberg som tar sitt ansvar och lirar back med en jävla pondus så kan man inte misslyckas. Kan det räcka hela vägen till guld i år? Ja vi FBK:are förväntar oss inget mindre men så länge spelarna fortsätter att gå sönder så ser det mörkt ut i längden.

Ja det ser fan inte speciellt ljust ut för mig heller. Känner mig ungefär som Thomas Fogdö när han körde in i det där jävla trädet, eller var det en sten? Skit samma´, ont gör det i alla fall... Åt helvete alltså...

Nej nu får det bli lite Alien på TV innan jag försöker somna...

/Onkel D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar